
Alt om reparasjon og reservedeler
I Elkjøp reparerer vi de fleste typer teknologi, stort og smått. Så lenge produktet har en kjent varelinje for oss, spiller det ingen rolle om produktet er kjøpt hos oss eller ikke. Vårt verksted Elcare er Nordens største verksted for reparasjon av elektronikk!
Du kan også kjøpe reservedeler hos oss og reparere produktet selv, enten du trenger et håndtak til vaskemaskinen eller en del til kaffemaskinen.
På denne siden finner du informasjon om hvordan du kan bestille reparasjon og reservedeler.

Reparasjon på vårt verksted
Elkjøp har et eget elektronikkverksted. Her kan du få utført service og reparasjoner på en rekke produkter, som for eksempel PC, tablets, mobiltelefoner, TV og kaffemaskiner. På lenken under kan du bestille reparasjon og sjekke status på din reparasjon. Du kan også bestille reparasjon i en av våre butikker.

Reservedeler
Kanskje trenger du bare en ny del, og ikke et helt nytt produkt. Vi tilbyr et bredt spekter av reservedeler enten det er nye skruer, en fjernkontroll eller en knott til komfyren. Dette kan du kjøpe via Elcare Nordic, som er en del av Elkjøp AS. Spør gjerne om hjelp i et av våre varehus eller bestill direkte i nettbutikken til Elcare.
Husk å sjekke om garantien fortsatt gjelder før du reparerer noe selv. Produkter med garanti skal kun åpnes av autoriserte teknikere, og åpner du produktet selv kan garantirettighetene dine falle bort.

Hvordan finne riktig reservedel:
Det er flere måter å gå frem på for å finne rett produkt og reservedel:
- Den beste matchen får du ved å finne nummeret på modellen av produktet ditt og skrive inn nummeret under «Finn deler etter modell»
- Du kan også bruke menyen på hjemmesiden eller søke etter delen i søkefeltet
- Når du har funnet reservedelen din kan du bestille den på hjemmesiden og få den levert hjem i løpet av noen dager
- Du kan selvsagt også spørre de ansatte i våre butikker

Vi reparerer med og uten garanti
Trenger du reparasjon av et produkt som fortsatt er i garantiperiode? Ta det med til en av butikkene våre og vi vil hjelpe deg. For større produkter er service hjemme hos deg en mulighet. Du kan enkelt bestille reparasjon selv på våre nettsider. Her kan du selv finne informasjon om kontaktpunkt og fremgangsmåte. Trenger du mer hjelp kan du kontakte kundeservice så hjelper vi deg riktig vei. Dersom du er registrert medlem i vår kundeklubb, finner du enkelt kvitteringen til produktet det gjelder på Min Side.
Vi reparerer også produkter uten garanti eller kvittering, også produkter som ikke ble kjøpt hos oss i første omgang.

Sertifisert Apple-reparatør
Elkjøp har sertifiserte Apple-reparatører, noe som betyr at du beholder garantien din hvis du får produktet ditt reparert hos oss, og vi benytter kun original deler om noe må byttes. Blant annet kan vi skifte knust skjerm og batteri. Du finner prisliste i lenken under. Flere av Elkjøps butikker har eget verksted i butikken som kan reparere dine Apple-produkter i løpet av kort tid. Andre kan ta imot produktet og sende det til et eksternt godkjent verksted. Vi har også låneprodukter slik at du slipper å være uten favorittproduktet ditt mens du venter.

Utvidet garanti
Vi ønsker at produktene du kjøper hos oss skal vare lenge og gi deg glede i mange år. Alle nye produkter kommer med garanti fra produsenten som oppfyller kjøpslovens krav om garantitid. Men visste du at du kan kjøpe utvidet garanti i tillegg? Med utvidet garanti fra Elkjøp kan du forlenge produktets garantiperiode til enten 5 eller 10 år. Utvidet garanti kjøper du samtidig som du kjøper et produkt i nettbutikken eller i et av våre varehus.

Status på reparasjon
Har du bestilt reparasjon? Her kan du sjekke status på reparasjonen.