Kundeservice Kjøpsvilkår
Salgsbetingelser
På denne siden finner du vilkår og betingelser for kjøp gjort av deg som forbruker. Hvis du handler som bedriftskunde, vennligst se vilkår for bedriftskunder.
1. Generelt
1.1 Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp gjort av deg som forbruker («kunden», «du» eller «deg») når du handler på www.elkjop.no (heretter «nettstedet»). Særskilte vilkår kan komme i tillegg til disse salgsbetingelsene, for eksempel dersom du har kjøpt abonnement, installering av ditt produkt, finansiering, forsikring eller andre tilleggstjenester.
1.2 Som en del av nettstedet driver Elkjøp "Marketplace", som er en handelsplattform der du som forbruker kan kjøpe varer direkte fra en tredjepart («Partner»). Se punkt 2.3 nedenfor for reguleringer av kjøp på Marketplace. Når vi bruker betegnelsen «selger» eller «vi» i disse salgsbetingelsene, skal dette forstås som enten Elkjøp Norge AS eller Partner avhengig av hvem som er selger av produktet. For kontaktinfo til Elkjøp Norge AS, se punkt 7 nedenfor.
1.3 Salgsbetingelsene og annen informasjon på nettstedet er kun tilgjengelig på norsk. Du må være 18 år for å kunne handle på nettstedet.
1.4 Vi tillater ikke videresalg for kommersielle formål av våre produkter. Dersom vi mistenker at formålet med kjøpet er videresalg for kommersielle formål, kan vi avvise eller kansellere bestillingen/kjøpet.
1.5 Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, som gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
2. Kjøp og bestilling av produkter og tjenester
2.1 Din bestilling på nettstedet
2.1.1 Avtalen er bindende for begge parter når selger har mottatt din bestilling. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selger i bestillingsløsningen på nettstedet, i din bestilling eller i annonser, og kunden innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
2.1.2 Når vi har mottatt din bestilling, vil vi uten ugrunnet opphold sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk at ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Dersom du oppdager feil i ordrebekreftelsen bør du kontakte selger så raskt som mulig.
2.1.3 Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller en del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Vi tar også forbehold om retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier, som følge av force majeure-hendelser. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalevilkårene på grunn av ekstraordinære omstendigheter og hendelser som selger ikke har kunnet forutse, herunder krig, ekstraordinære naturbegivenheter, brann, streik og pandemi.
2.1.4 Dersom du har bestilt mer enn ett produkt i samme bestilling kan det hende at du får produktene levert i separate forsendelser.
2.1.5 Du kan følge din ordre på MinSide på nettsiden. Dersom du har spørsmål knyttet til ordren kan du ta kontakt med Elkjøps kundesenter, se punkt 7 nedenfor. Ved kjøp av varer fra Partner må du kontakte Partneren direkte.
2.2 Betaling
2.2.1 Alle priser oppgitt på nettstedet er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
2.2.2 Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr, herunder kontanter i utvalgte butikker, kort, gavekort, finansiering via våre finansieringspartnere eller en av våre øvrige betalingsløsninger. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen.
2.2.3 Hvis du bruker betalingskort eller direktebank som betalingsmetode blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.
2.2.4 Hvis du i kjøpsprosessen velger å lagre kortnummeret for fremtidige kjøp, vil dine betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes til å gjennomføre fremtidige transaksjoner. Samtykke til dette innhentes fra deg i kjøpsprosessen. Et lagret kortnummer kan enkelt slettes i kjøpsprosessen (og for øvrig på Min Side).
2.2.5 Elkjøp tilbyr betaling med faktura via våre samarbeidspartnere Klarna og Avida Finans. Om du velger å betale med faktura vil denne sendes pr. e-post samtidig som vi sender bestillingen din, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura fra Klarna. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med faktura. Vår fakturapartner vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet, hovedsakelig basert på din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som fakturapartner henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Betaling med faktura kan ikke benyttes ved kjøp fra Partner.
2.2.6 Dersom du mottar tilbud om finansiering fra Avida som betalingsmåte, vil kontrakt med vilkår signeres elektronisk av deg under betalingsprosessen. Dette er en avtale mellom deg og Avida Finans. Kontohaver er innforstått med at kontoen belastes med renter av det til enhver tid utestående beløp, og at dette er kostnader som kommer i tillegg til det som vises i nettbutikkens ordreoversikt. Ved manglende innbetaling, belastes konto med forsinkelsesrente i h.h.t. lov om renter ved forsinket betaling m.m. av 17.12.76 nr. 100. Gebyr belastes i h.h.t. inkassoloven av 13.05.88 nr. 26.
2.2.7 For abonnementskjøp der en avtalt sum skal trekkes ved faste intervaller, vil dine betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes av vår leverandør til å gjennomføre transaksjonen. Samtykke til dette innhentes også fra deg i kjøpsprosessen.
2.2.8 Selger har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
2.3 Marketplace
2.3.1 Elkjøp har inngått partnerskap med en rekke tredjeparter for å tilby deg som forbruker et større utvalg av varer på ett sted. Vi kaller dette Marketplace. Med Marketplace kan du kjøpe varer direkte fra tredjeparten (Partneren) på vår nettside. Partner er alltid næringsdrivende.
2.3.2 Når du som kunde handler fra en av våre Partnere inngår du en kjøpsavtale direkte med denne Partneren. Kjøpet reguleres således både av disse salgsbetingelsene, siden kjøpet gjøres på Elkjøps nettside, samt av Partnerens egne salgsvilkår. Hvis du kjøper varer på Marketplace fra flere Partnere, vil du inngå separate kjøpsavtaler med hver enkelt Partner.
Om Partner ikke aksepterer din bestilling kommer du til å bli notifisert på e-post direkte fra Partner.
2.3.3 Når du handler fra en Partner vil det tydelig fremkomme av produktsiden på nettstedet, i handlekurven og på ordrebekreftelsen at selgeren av produktet er et annet selskap enn Elkjøp.
Elkjøp er ikke en del av avtaleforholdet mellom deg som kunde og Partneren. Partneren er ansvarlig for oppfyllelse av salgsavtalen du som kunde og Partneren har inngått. Ved behov vil Elkjøp bistå deg og Partneren for å løse eventuelle tvister ol. Dette betyr at rettighetene du har som forbruker må gjøres gjeldende mot Partneren som selger. Du må derfor alltid kontakte den ansvarlige Partneren direkte dersom du har spørsmål om din bestilling, levering eller ønsker å returnere varen din.
2.3.5 Mer informasjon om Marketplace og våre Partnere, kan du finne her. Kontaktdetaljer til Partneren finner du ved å følge linken for hver Partner som fremkommer i forbindelse med varen du kjøper i nettbutikken. Du kan også kontakte Partneren via kontaktskjemaet på «Min Side» på nettsiden. For å gjøre dette, åpne ordrehistorikken din på "Min side" og klikk på "Kontakt partner". Skriv deretter meldingen og trykk "Send". Den ansvarlige partneren vil i utgangspunktet svare deg innen to virkedager på din oppgitte e-postadresse.
2.4 Abonnement
Dersom du har kjøpt et abonnement eller en vare inkl. abonnement, godtar du både leverandørens abonnementsbetingelser og disse salgsbetingelsene.
3. Levering, avbestilling og installering av produkter
3.1 Levering
3.1.1 Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Det er en forutsetning for levering av produktene er fullt betalt eller at alternativ finansiering er avtalt og lagt på ordren.
3.1.2 Ved hjemlevering må du som kunde kunne fremvise legitimasjon på forespørsel. Hvis en annen person skal motta leveringen på dine vegne må personen være myndig og fremvise både sin egen og kopi av din legitimasjon. Ved hjemlevering tilbyr Elkjøp to ulike leveringsalternativ; levering til port/eiendomsgrense og levering til anvist plass. Levering anses skjedd når produktene er levert på avtalt leveringssted og kvittert for av eller på vegne av deg som kjøper.
Du som kunde er ansvarlig for at leveransen kan komme helt frem til oppgitt leveringsadresse. Du må informere Elkjøp om forhold som kan påvirke leveransen, slik som redusert fremkommelighet, port, etasje, heis, trange eller bratte trapper ol. Du må sikre at det er «fri vei» og at eventuelle hindringer er fjernet. Om avstanden fra nærmeste parkering til leveringsadresse er mer enn 50 meter, kan overleveringen skje utendørs og du må selv frakte produktene videre til planlagt oppbevaringsplass. Leveringstjenesten er kun tilgjengelig for leveringsadresser der lastebiler har fri veitilgang. Alle leveranser til steder som ikke har fast forbindelse, vil bli levert til nærmeste fergeleie eller kaiområde. Dersom det er behov for kran/lift (og bærehjelp i denne forbindelse) må kunden på egen regning sørge for at dette er på plass ved levering. Dersom vi ikke får levert på grunn av forhold du som kunde er ansvarlig for, må du selv sørge for å frakte produktene helt inn. Alternativt vil leveringen gå i retur og du vil faktureres ny leveringsavgift.
Kunden er ansvarlig for å dekke til og tilstrekkelig beskytte gulv, dørterskler, møbler og hvitevarer, samt vegg og tak i trange rom. Elkjøps transportører benytter vernesko grunnet arbeidsmiljø og sikkerhet. Elkjøp er ikke ansvarlig for slitasje og skader som oppstår ved levering dersom kunden ikke har sørget for tilstrekkelig beskyttelse.
3.1.3 Ved levering av postpakke leveres produktet til hentestedet du har valgt. Du vil få oppdatering underveis og beskjed når pakken er klar for henting.
3.1.4 Ved klikk & hent bestiller du produktet i vår nettbutikk med opphenting i butikk. Produktet kan hentes på valgt varehus når du mottar bekreftelse via SMS om at ordren er klar for henting, og senest innen 72 timer fra du bestilte produktet. Ta med ordrebekreftelsen og ID for å få ordren utlevert.
Klikk & hent som leveringsmetode er ikke mulig for leveranser fra Partner. Kjøp med klikk & hent som leveringsmetode regnes som en internettordre.
For mer informasjon, se "Klikk og hent".
3.2 Avbestilling av ordre før levering, uavhentede varer
3.2.1 Du kan avbestille din ordre via MinSide eller ved å kontakte vårt kundesenter. Dersom du ønsker å avbestille et kjøp gjort på vår nettside, reguleres dette av reglene om angrerett, se punkt 4.1 nedenfor. Avbestilling av kjøp som ikke er underlagt angrerett kan kostnadsfritt gjøres inntil levering er påbegynt. Dersom avbestilling finner sted etter dette tidspunkt vil du ikke få refundert fraktkostnaden. I tillegg vil det påløpe et avbestillingsgebyr på NOK 100, som trekkes fra beløpet som refunderes ved avbestillingen. Avbestillingsgebyret er basert på våre håndteringskostnader ved returen.
3.2.2 Uavhentede postpakker anses som en avbestilling av din ordre. For pakker som ikke hentes fra hentested vil du ikke få refundert fraktkostnaden, med mindre du har benyttet din angrerett, se punkt 4.1. I tillegg vil du kunne belastes for kostnad for retur av produktet.
3.3 Forsinkelse i levering
3.3.1 Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når levering kan skje. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.
3.3.2 Elkjøp er ikke ansvarlig for forsinkelser utenfor vår kontroll, og forbeholder oss retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier, som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalen på grunn av ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Elkjøp ikke kunne forutse på avtaletidspunktet, herunder krig, ekstraordinære naturbegivenheter, brann, streik og pandemi.
3.5 Installasjon og retur av gamle produkter
Dersom du har kjøpt installasjon av ditt produkt og/eller retur av ditt gamle produkt, reguleres dette av separate installasjonsvilkår.
4. Angrerett og retur etter levering
4.1 Angrerett
4.1.1 Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøp gjort på nett eller utenfor våre fysiske utsalgssteder. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Kunden har ikke rett til å angre på deler av et varekjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema, eller skriftlig per brev, e-post, SMS med referanse til ordrenummer. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides angrefristen til tolv (12) måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen.
4.1.2 Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter at varen(e) er mottatt. Har du kjøpt et abonnement eller innebærer vår avtale regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter at første forsendelse er mottatt. Dersom kjøpet består av flere leveranser, løper angreretten fra dagen etter at siste leveranse er mottatt.
4.1.3 Dersom du benytter din angrerett etter at du har mottatt produktet, må produktet sendes tilbake til selger uten ugrunnet opphold og senest 14 dager etter at du ga melding om at du ville angre kjøpet. Dersom produktet er levert eller på vei til deg, må kostnaden for returforsendelsen betales av deg. For informasjon om retur av produkter som normalt ikke kan sendes med postforsendelse, se her. Dersom prøving eller test av produktet i angrerettsperioden går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du holdes ansvarlig for eventuell redusert verdi på produktet.
4.1.4 Når angreretten brukes er selger forpliktet til å tilbakeføre alle betalinger mottatt fra kunden, inkludert betalte fraktkostnader. Dersom du har valgt et dyrere leveringsalternativ ved kjøpet, vil selger tilbakebetale beløpet tilsvarende det rimeligste leveringsalternativet kunden kunne ha valgt. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at selger mottar produktet fra deg eller du fremlegger dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
4.1.5 Produktet skal sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasjen, sammen med angrerettskjemaet du mottok ved ordrebekreftelse eller levering. Skjemaet kan også lastes ned her. Ta kontakt med vårt kundesenter for å få tilsendt returseddel. Produkter som aksepteres under Åpent kjøp (se punkt 4.3 nedenfor) kan du også returnere fysisk i våre butikker under angreretten. Retur til Phonehouse-butikker begrenses til produkter som er en del av butikkens sortiment.
Ved kjøp fra Partner må varen returneres til Partner, se informasjon gitt av Partner i forbindelse med kjøpet.
4.1.6 Unntak fra angrerett
Angrerett gjelder ikke for kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, forseglede lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller programvare hvor forseglingen er brutt, forseglede varer som av hensyn til hygiene (f.eks. ørepropper/in-ear hodetelefoner, tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter, barbermaskiner og lignende) ikke er egnet for retur og der forseglingen er blitt brutt etter levering.
Angrerett gjelder heller ikke for kjøp av tilleggstjenester som utføres på produktet før levering. Dette gjelder tjenester som Calman kalibrering av TV, ScreenSmart og andre lignende skjermbeskyttelser, oppsett og klargjøring av PC, TV, nettbrett og lignende.
4.1.7 Digitalt nedlastbare produkter
Ved kjøp av digitale, nedlastbare produkter som spill og programvare, regner vi produktet som levert når du trykker "Se detaljer" på Mine Sider. Dette er det samme som å bryte forseglingen på et fysisk produkt og medfører tap av angrerett.
4.1.8 Angrerett på kjøp av abonnement
Har du kjøpt produkt med abonnement og angrer på kjøp av produktet må du kontakte vårt kundesenter for kansellering av abonnementet. Eventuell abonnementsrabatt gitt på kjøpet vil i så fall holdes tilbake. Ønsker du å angre på kjøp av kun abonnement reguleres dette av abonnementsleverandørens vilkår, og du må selv kontakte abonnementsleverandøren for å avslutte eller endre abonnementet.
4.2 Returrett i forbindelse med Åpent Kjøp
4.2.1 Hos Elkjøp får du som kunde i mange tilfeller returrett på ditt produkt, også kalt åpent kjøp. Returretten avhenger av hva slags produkt det gjelder, hvilken tilstand produktet er i, og om du er kundeklubbmedlem eller ikke. Ved kjøp på nett vil returretten løpe fra dagen varen er mottatt. Retur av varer kjøpt på nett reguleres de første 14 dagene av angreretten, se punkt 4.1 ovenfor.
4.2.2 Som kundeklubbmedlem kan du returnere uåpnede produkter i originalemballasje i inntil 50 dager etter overtakelse. Forseglede produkter må ha ubrutt forsegling. Returretten gjelder ikke for produkter kjøpt med abonnement, Marketplace-produkter og spesialtilpassede produkter som eksempelvis kjøkken og skjermsmart. For retur av Marketplace-produkter må Partner kontaktes for vilkår og nærmere beskrivelse av hvordan retur skal gjennomføres. Er du ikke kundeklubbmedlem gjelder tilsvarende returrett i 30 dager etter overtakelse.
4.2.3 I tillegg får du som kunde hos Elkjøp 14 dagers returrett på en rekke produkter med åpnet emballasje, forutsatt at produktet ikke har synlige bruksmerker. Ved retur av åpnede/brukte produkter vil en av våre ansatte foreta en vurdering av produktet som returneres. Dersom prøving eller test av produktet i returrettsperioden har gått utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan vi avvise returen eller holde deg ansvarlig for redusert verdi på produktet. Produktet skal returneres i original emballasje, med mindre produktet ble kjøpt uten emballasje (f.eks hvitevarer og Outlet-produkter). Unntak fra denne returretten gjelder:
- Programvare og spill med brutt emballasje
- Mobiltelefoner med brutt emballasje kjøpt i butikk
- Hygieneprodukter med brutt forsegling (for eksempel tannpleieprodukter, hud- og kroppspleie-produkter, ørepropper/in-ear hodetelefoner, smartklokker og sportsklokker kjøpt i butikk)
- Spesialtilpassede produkter (Epoq kjøkken- og kjøkkendeler, skjermsmart-produkter m.m.)
For slike produkter nevnt ovenfor har ikke kunden rett til retur etter overtakelse. Åpent kjøp gjelder heller ikke for tilleggstjenester som utføres på produktet før levering. Slike tjenester kan ikke reverseres og medfører brudd på produktets forsegling. Dette gjelder tjenester som Calman-kalibrering av TV, Skjermsmart og andre lignende skjermbeskyttelser, oppsett og klargjøring av PC, TV, nettbrett og lignende.
4.2.4 Retur under åpent kjøp kan kostnadsfritt gjøres hos ditt nærmeste Elkjøp-varehus. Retur til Phonehouse-butikker begrenses til produkter som er en del av butikkens sortiment. Hvis du ikke har mulighet til å komme til en av våre butikker, kan du kontakte vårt kundesenter og be om å få tilsendt en returseddel for varen. Ved retur per post til vårt retursenter eller dersom vi henter produktet hos deg, vil vi kreve dekket fraktkostnaden ved returen. For informasjon om retur av produkter som normalt ikke kan sendes med postforsendelse, se her.
4.2.5 Når produktet er kontrollert og akseptert under åpent kjøp, vil ordren krediteres og du vil få utbetalt det du har betalt (fratrukket eventuell verdiforringelse og fraktkostnad for retur).
Mer informasjon om åpent kjøp finner du her.
5. Reklamasjon og garanti
5.1 Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
5.2 Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Er din reklamasjon uberettiget, kan selger kreve omkostninger til undersøkelser og/eller reparasjon av produktet dekket av deg.
5.3 Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger.
5.4 Garanti som gis av selger eller produsenten av produktet, gir deg rettigheter i tillegg til de du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i din rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.
6. Personvern
Når du er kunde hos Elkjøp må vi i noen tilfeller behandle dine personopplysninger, blant annet for å kunne oppfylle kjøpet du har gjort hos oss, levere varene du har bestilt hjem til deg ol. Informasjon om Elkjøps behandling av dine personopplysninger finner du i vår personvernerklæring.
7. Tvisteløsning
7.1 Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Har du en klage over ditt kjøp hos oss, ber vi deg derfor kontakte vårt kundesenter for videre behandling av saken.
Kontaktinfo Elkjøp Norge
Navn: Elkjøp Norge AS
Org.nr.: 947 054 600
Nydalsveien 12B, 0484 OSLO
Kundesenter: +47 21 00 21 21
E-post: hello@elkjop.no.
7.2 Dersom partene ikke kommer til enighet ved en eventuell tvist, kan du bringe saken inn for Forbrukertilsynet for mekling, se kontaktinfo i punkt 7.3 nedenfor. Part i saken er selger, dvs Elkjøp Norge AS eller Partner. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.
7.3 Opplysning om klagemuligheter
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du melde saken inn til:
Forbrukertilsynet
Postboks 2862 Kjørbekk
3702 Skien
Du kan også klage til Forbrukertilsynet via www.forbrukertilsynet.no
Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr
8. Endring av vilkår
Skulle vi endre disse salgsbetingelsene, og endringen har en betydelig innvirkning på deg og dine kjøpte produkter eller tjenester, vil vi informere deg via e-post. Du kan alltid se gjeldende vilkår på vår nettside.
Disse vilkårene ble sist oppdatert: 31. januar 2025
Tidligere vilkår: