
Det lønner seg å beskytte hvitevarene
Det er lett å glemme hvor stor rolle hvitevarene spiller inn i hverdagen vår, og hvor mye våre daglige rutiner blir forstyrret når produktene slutter å fungere. Har du noen gang opplevd at kjøleskapet lekker, vaskemaskinen har gått i svart eller fått en sprekk i platetoppen? Med en forsikring til dine hvitevarer sikrer du deg mot fremtidige uforutsette hendelser som kan oppstå på kjøkkenet eller på vaskerommet. Vi sikrer at du får rask hjelp dersom uhellet er ute, og vi reparerer eller erstatter ditt produkt hjemme hos deg.
Forsikring kan du legge til når du kjøper et nytt produkt hos oss, enten på nett eller i et av våre varehus.

Derfor bør du velge en forsikring
Med en forsikring til dine hvitevarer kan du få fikset eller erstattet produktet ditt dersom uhellet er ute, og du får et ubegrenset antall reparasjoner med verdi tilsvarende produktets utsalgspris ved kjøp. Vi sikrer en enkel, smidig og rask prosess hele veien fra du har meldt inn skade til produktet er reparert.

Dette dekker forsikringen
• Dekker plutselige uforutsette hendelser som fall-, støt- og væskeskader samt lynnedslag
• Ingen egenandel, aldersfradrag eller verdiforringelse
• Ubegrenset antall skademeldinger og gjelder over hele verden
• Dekker deler og tilbehør i originalemballasjen
• Hjemme tekniker for reparasjon av hvitevarer over 20 kg
• Ved defekt på kjøle- og fryseskap, vaskemaskin eller tørketrommel dekker vi matvarer og klær som ødelegges som følge av skade på produktet (opptil 2000 kr).
• Ved totalskade erstatter vi med et teknisk tilsvarende produkt (maksimalt opptil den opprinnelige kjøpesummen).
Les fullstendige vilkår og betingelser her

Typiske skader på hvitevarer
Når det oppstår uhell og skader på hvitevarene er det godt å vite at vi kan reparere dem for deg eller erstatte med et nytt produkt. Typiske skader som kan oppstå på hvitevarer er hull i slanger, løse deler, kompressor- og pumpefeil, skadet lås/dør-hengsle, sprekk eller knust glass på platetopp, ødelagte lister/hyller og håndtak av glass/plastikk eller fremmede objekter i vaskemaskinen.

Elkjøp forsikring vs. innboforsikring
Mange har god dekning i sine innboforsikringer, men har du tenkt på at egenandelen ofte kan være høyere enn reparasjonskostnaden når det kommer til hvitevarer? Eller at tradisjonelle forsikringer ofte nedskriver produktenes verdi over tid? Med vår forsikring betaler du ingen egenandel og har ingen nedskrivning av produktet over tid, så du unngår plutselige og uforutsette kostnader.

Forleng produktets levetid
Sammen med vår forsikringspartner har vi stort fokus på bærekraft. Produktforsikring og løpende vedlikehold kan bidra til å forlenge produktets levetid. I tillegg til å tilby god trygghet ved plutselige, uforutsette hendelser, er en av fordelene med Elkjøps forsikring at vi muliggjør en positiv klimapåvirkning ved å forlenge produktenes levetid. Dette oppnår vi ved å reparere produktene når det gir mening. Produktene påvirker miljøet gjennom hele sin levetid, og omtrent 80 % av miljøbelastningen kommer fra produksjonen av produktet. Gjennom reparasjoner, oppussing og bytte kan vi forlenge produktenes levetid. Det betyr at vi skåner miljøet sammenlignet med hvis vi bytter til nytt når det oppstår en skade.
Hvis en skade eller feil oppstår på produktet ditt, vil vår prioritet alltid være å forsøke å reparere det og gi det nytt liv. I noen tilfeller vil dette ta litt lengre tid enn å bare bytte produktet til et nytt, og i de tilfellene takker vi deg for din tålmodighet og forståelse. I andre tilfeller vil reparasjon kanskje ikke være mulig eller rimelig. I disse tilfellene vil vi erstatte produktet ditt med et nytt teknisk tilsvarende produkt.

Melde skade?
Har du kjøpt forsikring til ditt produkt og et uhell har oppstått kan du opprette en sak ved å klikke på lenken under.