Guide: Slik løser du de vanligste iPad-feilene
En iPad er svært brukervennlig, men av og til fungerer den likevel ikke som den skal. Her finner du løsningen på de vanligste problemene.
Vi finner en løsning: Tjenester for nettbrett
Svært mange foretrekker en iPad eller et annet nettbrett til sofasurfingen og som reise-TV på flyet. Stort sett fungerer nettbrettene som de skal. Men også de kan by på problemer.
- De vanligste spørsmålene vi får, er fra kunder som har glemt pinkode eller innlogging til iCloud eller App Store, eller som opplever at iPad-en ikke lader eller har låst seg. En del sliter også med installasjon av apper og å sette opp e-posten til nettbrettet, forteller Kenneth Forland i Elkjøp Kundeservice.
I denne artikkelen forteller han hvordan disse problemene kan løses.
- Kundene er selvfølgelig alltid velkomne til å kontakte oss i kundeservice eller komme innom butikken for å få hjelp. Hvis de har kjøpt supportavtale, kan vi også fjernkoble oss på nettbrettet deres for å løse problemet. Men det er selvfølgelig aller best hvis kunden klarer å løse det selv, sier han.
Deaktivert iPad / glemt pinkode
Hvis du oppgir feil sikkerhetskode seks ganger på rad, får du beskjed om at iPad-en er deaktivert. Da bør du helst ha laget en sikkerhetskopi av enheten din på forhånd - det finnes nemlig ingen annen løsning enn å slette alle data og innstillinger hvis du ikke har gjort dette. Med andre ord bør du alltid sørge for at iPad-en er synkronisert med iTunes eller iCloud. Dette gjør at du kan gjenopprette den etterpå.
iPad
iPad er så allsidig at den kan ta på seg enhver oppgave. Det er din digitale bærbare PC, online klasserom, kontor på farten, fotostudio, spillkonsoll og private kino. Uansett om du velger en ny iPad, iPad Pro, iPad Air eller iPad mini, er iPad en morsom og kraftig måte å få det til på.